hits
  • 31.07.2018, 17:57

Resultater etter 2.runde: Ida Skaugrud Åmodt


Ida hadde først tenkt til å trekke seg, men det lot jeg henne ikke gjøre ;) Jeg tror Ida har mye mer inne enn hun har fått vist, så jeg fikk overtalt henne til å gi det en sjanse allikevel. Oppdateringen hennes er derfor ikke like utfyllende som de andre deltakerne sine, da hun er på hyttetur og i grunn hadde planlagt å gi fra seg plassen videre. Men hun har sendt oppdatering på det hun kan nå i siste lita, så hun håper det er nok til å få stemmer til og komme seg videre til neste runde :)

Formtester:

Push up på knær:
Før: 5 stk
Nå: 11 stk

Planke med utoverføring av bein:
Før: 6
Nå: 14 på hvert bein

Knebøy:
Før: 40 stk med 4 kg
Nå: 30 stk med 14 kg (ungen), etter 30 stk ville ikke vekta være med mer ;)


Vekt og mål:

Vekt 

-5 kg

Midje
-11,5 cm

Lår
-6 cm

 

Da var det tid for oppdatering igjen.🙂 noe jeg har gruet meg til denne runden her. Jeg kom meg ikke helt etter runden med halsbetennelse. Etter den runden tullet kroppen fælt og jeg datt ut av det meste følte jeg. Jeg skrev til Ida at jeg tenkte jeg ikke fortjente å komme videre og at jeg ville gi plassen min til noen andre. Noe jeg syntes var veldig sårt. Men da overbeviste hun meg om at jeg fortsatt hadde mye å gi. Og det har jeg, og det skal jeg jammen med bevise. Selv om resultatene mine ikke er så bra denne perioden så har jeg bestemt meg for å ikke gi meg alikevell. Jeg HAR lyst til å komme videre.Jeg HAR lyst til å vise for meg selv og andre at jeg KAN bli en bedre verson av meg selv.
Jeg er klar for å fortsette om jeg får lov❤️


Takk for alle flotte tips og råd og flott opplegg❤️

  • 04.07.2018, 08:22

Ida Skaugrud Åmodt: resultater etter 12 uker


Så synd at Ida har vært plaget med mye sykdom i denne konkurransen. Men hun gjør sitt beste, og resultatene kommer :) Så nå krysser vi fingre for en frisk kropp fremover, samtidig som vi heier masse :D

Vekt og mål:

Vekt:
-  7 kg

Cm midje:
-  11 cm

Formtester:


Pushups:
Ved oppstart: 0
Nå: 4

 

Knebøy:
Ved oppstart: 40 stk med 4 kilo ekstra
Nå: 55 stk med 7 kilo ekstra!!!

Planken med utoverføring av bein:
Ved oppstart: 6 vekslinger
Nå: 14 vekslinger!!!


Jeg har ikke fått trent så mye som jeg ønsker denne perioden. En heftig halsbetennelse traff meg som et slag i fjeset og jeg syntes det var så ergerlig at jeg ikke har ord. Jeg hadde fått en så fin rutine på treninga, gleda meg til å ta fatt på det nye programmet også mister jeg 3!😱 uker pga sykdom. Dette har hengt i lenger en jeg hadde forventet og kostholdet sprakk litt de 2 ukene det var verst. Men nå har jeg tatt meg i nakken med kostholdet denne uken med fine resultater. Siden jeg har en veldig aktiv jobb så har jeg heldigvis fortsatt hatt litt fremgang og gleder meg nå til å dra meg selv i ørene og komme igang med treningen igjen og forhåpentligvis komme meg tilbake dit jeg var relativt raskt.

Det er en helt topp gjeng å ha i ryggen og makan til flinke og motiverende folk.
Jeg merker generelt godt på kroppen hvor mye mer fornøyd den er nå som kostholdet er bra og den får mye bevegelse. Den sier også tydelig i fra når jeg spiser ting jeg ikke skal😅
Jeg gleder meg til veien videre og til å komme ordentlig inn i det nye programmet mitt som jeg så vidt har fått testet litt.
Veien er noen ganger lang og hard, men jaggu skal jeg prøve å klare dette.

En egen liten jubel er at jeg er over halvveis til å nå vekttap målet mitt. Jeg har da gått ned 16 kilo siden september. Jeg hadde aldri klart å gå med så mye hadde det ikke vert for det opplegget her og den fine heia gjengen❤️

 

  • 26.05.2018, 14:27

Resultater etter 1. runde: Ida Skaugrud Åmodt


Ida har også vært med i gruppa "ned i vekt", og nettopp vektnedgang har vært målet her.
-Og vektnedgang har det absolutt blitt!

Hun startet denne runden med sjukdom, men så fort kroppen tillot det, var hun i gang med treningen. Hun har til og med etterlyst et ekstra treningsprogram/øktplan, så da ga jeg henne link til "rumpeøkta" mi. Høres ut som den gjør susen: 
"Nå har jeg fått testet rumpe programmet ditt og det er bare helt rått".

Innsatsen er på topp, og ikke minst gir dette SKIKKELIGE resultater (spesielt mtp at hun kom i gang senere)!
-Jeg er imponert! :D




Vekt og mål:

Vekt:
-  5,8 kg

Cm midje:
-  7,1cm


Formtester:


Pushups:
Ved oppstart: 0
Nå: 2 på tær og 10 på knær

Knebøy:
Ved oppstart: 40 stk med 4 kilo ekstra
Nå: 45 stk med 7 kilo ekstra!!!

Dyp knebøy:
Ved oppstart: 6 stk
Nå: 12 stk!!


Planken med utoverføring av bein:
Ved oppstart: 6 vekslinger
Nå: 12 vekslinger!!!


Hangups:
Ved oppstart: 0
Nå: 0


Dette har vert litt av en reise. Å få både se og føle på kroppen hva den faktisk klarer og får til har vert utrolig gøy.

Jeg var veldig skeptisk for å melde meg på og ble overtalt av Caroline til å satse. Det har jeg ikke angret på.

Jeg må si at det å ha verdens beste gjeng og en enestående PT i ryggen som gir gode ord på tunge dager, ros, inspirasjon og som heier deg frem er helt fantastisk. Det gjør alt mindre skummelt med en gang.
Og hva jeg klarer. Jeg har fått mer utholdenhet og har overrasket meg selv et par ganger. Det er så gøy å kunne klare mer en man tror selv.
Det er en sykt deilig følelse å kjenne at kroppen blir sterkere og at treningsklærne og gifteringen sitter løsere på kroppen.
Jeg synes det har vert gøy og inspirerende å flette trening inn i hverdagen. Noen dager er det et ork (men kjempe deilig når man er ferdig) andre dager går alt lekende lett. Jeg er klar til å fortsette den gode flyten i hverdagen med trening og godt kosthold.
Jeg håper på å komme videre med denne flotte gjengen og få testet skikkelig hva kroppen min kan. Det er jo nå det begynner å bli gøy :)

 

 

  • 29.04.2018, 08:51

Ida Skaugrud Åmodt: oppdatering etter 4 uker


Ida sin oppstart har også vært preget av sykdom, men hun har vært så aktiv som mulig, og vært nøye med kostholdet.
-Og dette har gitt resultater! :D

Resultater etter 4 uker:
-4 kg
- 7,5 cm i midjen (!)

Jeg fikk en noe kjip start på hele opplegget da jeg har vert mye syk denne måneden. Det er ikke så lett å bli ordentlig frisk når man tilbringer store deler av dagen i et kaldt basseng. Men selv om jeg har vert syk og ikke kunnet trene har jeg vært flink med kostholdet. Jeg har vel egentlig bare kommet meg til uke 2 i treningsprogrammet, og synes det er utfordrende og gir en variasjon i hverdagen min som består i svømming, svømming og litt hopp og sprett. Jeg har vært kjipt støl etter styrketreningene og uffet og Ai'et meg veldig når jeg har løpt opp og ned stigen til bassenget. Men har hatt en god følelse inni meg for jeg vet at det bare kan bli bedre.

Mine resultater så langt er -4 kg (-14 siden i høst) jippi..jeg passa inn i en strl mindre badedrakt denne uken uten at det tøyt valker ut her og der😅 jeg har fått litt bedre kondis i vannet og jeg klarte å dra meg opp på kanten (vanskeligere en folk flest tror) man må bruke mer armstyrke for å komme opp og for noen uker siden hadde jeg ikke sjangs.
Målet mitt videre er å følge programmet. Bli sterkere i kropp og sjel og å være like flink med kostholdet😉

  • 09.03.2018, 12:00

Presentasjon: Ida Skaugrud Åmodt


Neste deltaker som skal presenteres er Ida. Hun har meldt seg på for å ta tak i helsen sin, og håper å finne motivasjonen gjennom denne konkurransen! Vi motiverer og heier så godt vi kan, satser på at hun når målet sitt og kommer i form! :)

Ida Skaugrud Åmodt
Gruppe: Ned i vekt

Jeg heter Ida og er snart 30 år, godt gift og mamma til en gutt på 1,5 år. Med en hektisk hverdag så er energien brukt opp når kvelden kommer og egentiden brukes til å ligge som et slakt på sofaen. Jeg meldte meg på for å ta tak i helsen min. Jeg søker også motivasjon og utfordringen til å gjøre noe med det.
Jeg ønsker å være i gruppen ned i vekt da det har dratt på seg en del kose kilo med årene som er vanskelig å bli kvitt. Målet mitt er å komme i bedre form, gå ned i vekt og få mer energi til å takle den hektiske hverdagen. Jeg håper jeg kan få motivasjonen til å komme ned i en trivselsvekt, få bedre kondisjon og yte bedre på arbeidsplassen og hjemme.
Jeg synes opplegget virker motiverende og spennende.
Min største svakhet er påvirkningen fra andre både ved kosthold og mosjon.
Jeg kan lett gi etter og er ikke flink til å pushe meg selv. Så dette er noe av det jeg må jobbe MYE med.​
.....................................

-Heia Ida!


Ps: konkurransen kan du lese om her

Ida

Personlig Trener og kostveileder som skal hjelpe en gjeng flotte mennesker i form i 2018, og dere kan få ta del i deres reise :D

Search

Bloggdesign