hits
  • 30.05.2018, 07:55

Resultater etter 1. runde: Chanette Runesdatter


Tja, hvor skal jeg begynne og hvor mye skal jeg dele...

Målet mitt var hovedsakelig å skape en balansert hverdag med fysisk aktivitet og et sunt og godt kosthold med rom for litt kos. Jeg ønsket å komme dit igjen hvor trening er noe jeg kan og vil, ikke noe jeg måå.

Så er spørsmålet hvordan jeg ligger an på veien mot målet, og meningene rundt dette kan være delte. Etter sykdomsrunden i april har livet vært en ekstra turbulent berg- og dalbane. Jeg har løpt på mølla, vært på fjellturer, børstet støv av sykkelen, løftet vekter og vært sengeliggende om hverandre. Jeg har ikke fullført dette opplegget 100%. Ganske langt unna. Jeg har gjort nesten mitt beste med den "opptur-tiden" jeg har hatt til rådighet. Treningen kunne ha blitt prioritert høyere, men det er mye som skal presses inn i et døgn som ikke lenger har 24 friske timer.

Nøkkelordet mitt var og er fortsatt balanse. Dette handlet jo ikke nødvendigvis kun om trening. Jeg har blitt noe mer bevisst på hva jeg putter i meg og valgene jeg tar i hverdagen generelt. Grønt til alle måltider. Mer frukt, mindre sjokolade. Jeg parkerer litt lenger unna butikken, senteret, kontoret. Jeg kjører forbi postkassa og tar meg heller tid til å gå tilbake. Jeg har redusert bruken av sosiale medier kraftig. Jeg har (nesten) sluttet å røyke, og det, det er jeg meget stolt av!

Alt dette tatt i betraktning, er jeg greit fornøyd med resultatene mine. Både vekt og midjemål har økt. Opp 2 kg og 1 cm. Tror jeg. Det var samboer som målte ved oppstart. Dette er ikke viktig i det store løp uansett. Ikke for meg.

Jeg hopper av konkurransen her. Nå starter opptrening hos fysio og videre utredninger. Jeg er ikke klar for å fortsette med harde løft og konkurranser, det eneste jeg er klar for akkurat nå er å ta livet mitt tilbake.

  • 01.05.2018, 16:46

Chanette Runesdatter: oppdatering etter 1 mnd


Er så kjedelig når sjukdom "ødelegger", men nå krysser vi fingrene for at Chanette sin form blir bedre :)
God bedring!



Jeg startet hele opplegget med å finne tilbake løpe-intervaller-på-mølla-gleden allerede ved første intervalløkt. Jeg hadde glemt hvor gøy jeg synes akkurat det er. Så det er jeg meget fornøyd med!

MEN: Jeg kom ikke lenger enn rett over halvveis før jeg fikk meg en skikkelig smell. De to siste ukene har vært elendige. Kroppen har virkelig ikke spilt på lag og formen har vært bedriten. Jeg skal innrømme at det har blitt mer seng, smertestillende og appelsiner enn noe annet. Såå, det har dessverre ikke blitt noe særlig "ordentlig" trening på meg etter lagkonkurransen i uke 15. Jeg har tuslet meg en tur når formen har tillatt det, og jeg har tvunget meg selv på jobb de kveldene det har vært strengt nødvendig. Utover det har fokuset mitt helt ærlig vært på å komme meg gjennom dagene. Det positive med denne sykdomsrunden er at suget mitt på sjokolade har blitt erstattet med frukt. Så aldri så vondt at det ikke er godt for noe?

Jeg kommer sterkere tilbake! Jeg vet jeg har det i meg. Nu kjør vi!

  • 09.03.2018, 15:34

Presentasjon: Chanette Runesdatter


Chanette føler seg tiltaksløs, tom og energifattig, og håper nå å få en balansert hverdag. 
-Balanse er viktig, og vi følger deg på denne reisen mens vi heier så mye vi bare kan! 


Chanette Runesdatter
Gruppe: Kom i løpeform

-Hvem er du, og hvorfor meldte du deg på?
Jeg heter Chanette. Akkurat tatt fatt på de skumle 30 åra. Jeg jobber som barsjef og bor i et oppussingsprosjekt fra 50-tallet. Heldigvis har jeg en Duracellkanin av en samboer, ellers hadde det vært Sinnasnekker'n før vi hadde begynt. 😉 Jeg derimot, jeg kjenner meg altfor godt igjen i Malins beskrivelse: Tiltaksløs, tom og energifattig. Og det er selvfølgelig ikke der jeg vil være.

Impuls. Jeg meldte meg rett og slett på i impuls. Ved å ikke gi det for mye tid til å kverne rundt, er det lettere å bare hoppe i det. For dette blir ut av komfortsona. Følges opp på denne måten. Ikke bare av en PT over nett, men synlig for "hele verden". Hjelpes!

-Hva er målet og hva håper du å få ut av dette?
Målet er hovedsakelig å skape en balansert hverdag med fysisk aktivitet og et sunt og godt kosthold med rom for litt kos. Jeg håper jeg kan komme dit igjen hvor trening er noe jeg kan og vil, ikke noe jeg måå. Og dermed ikke gjør...

-Hva tenker du om selve opplegget?
Jeg tror dette kan være det jeg trenger for å komme i gang igjen. Her er det jo motivasjon på flere måter. Oppfølging og veiledning fra Ida, det at jeg gjør dette sammen med ei venninne, at "reisen" publiseres på sosiale medier og at det i tillegg er lagt opp som en konkurranse. Det blir jo litt vrient å skulle sluntre unna dette.

-Hva er dine største svakheter, som du føler du må jobbe mest med i
kommende prosess?

Jeg skal være ærlig. Utsettelser og vondt i vilja. Latskap. Og sjokolade.

.....................................

Heia! :D



Ps: konkurransen kan du lese om her

Ida

Personlig Trener og kostveileder som skal hjelpe en gjeng flotte mennesker i form i 2018, og dere kan få ta del i deres reise :D

Search

Bloggdesign